ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH HIWABARAKATUH


Sunday, May 29, 2011

untung baban lah weh kawin mat saleh!


c
ik anon : 'dia kawin dengan mat saleh wehhhh'
cik anun : 'untung laa dapat kawin dengan mat salehhh!'


untung sangat ke kawin dengan mat saleh? tengah sibuk tengok wedding anak datuk dengan mat saleh ni, tiba satu benda celah masuk dalam kotak minda..


tak rasa apa ke dia kawin dengan mat saleh?

well, pastilah anak nanti 100% cun nak mam kan..


tapi mcm urgghhh mcm mna boleh terima hakikat ni



mat saleh kot.. memang benda ni tak patut ckp dekat public, cuma mya cuma nak share apa yg terbenak di fikiran..


dah nama mat saleh kn, konfirm lah sebelum pernah $#%$%#@^ dengan orang lain kn? mcm eh, sanggup pulak la nk jadi yang kesekian kalinya kan..


memang la, anak melayu pun bukanlah semua teruna tulen kan, tapi mat saleh? urgh! dari high-school kot.. okay okay jangan fikir lagi.. boleh pening  =___="


okay, tiba tiba mcm terfikir benda nie.. pastu mcm terfikir, kenapa nak bangga sangat kawin dengan mat saleh kalau mcm nie. 




o,0 okay, bertenang jangan marah!



dah dah jum semua tido

(*,*)v peace yall~






p/s : agak agak orang lain dah lama fikir tak benda ni..ke sama je mcm mya baru terfikir =____=" lame lah gini

hi awak, jum kita kenal kenalan



dalam hubungan : 1 minggu
 
oh baby baby baby, i miss u, i miss u, i miss u, i miss u, i miss u much baby.. cyg awak ketat ketat.. nanti kawin saya tau..rindu awak tiap detik waktu




dalam hubungan : 1 bulan

oh, i love you so much.. i miss you... saya tahu awak merupakan yang terbaik untuk saya.. tak sabarnyeww nak hidup dengan awak..kita akan jadi pasangan paling bahagia di alam semesta




dalam hubungan : 5 bulan

saya suka awak sebab bila awak dengan saya, awak jujur, awak sanggup buat ape je demi saya, awak ni caring sangat, memahami sangat, awak tak panas baran, selalu maafkan saya, selalu bagi nasihat dekat saya, memang awak sorang je yang saya puja..tolong la kawin cepat cepat 




dalam hubungan : 1 tahun

awak merupakan nadi saya.. awak merupakan buah pengarang jantung saya.. awak merupakan penggerak nafas saya.. awak merupakan segala-galanya bagi saya... awak menguasai diri saya.. saya tak boleh hidup tanpa awak di sisi saya..



dalam hubungan : 2 tahun

kenapa sekarang awak mcm nie.. kenape awak dah berubah.. kenapa panas baran nie, kenapa dah naik tangan kaki nie.. saya manusia tahu tak.. kenapa awak macam nie..kenapa? kenapa? kenapa?



dalam hubungan : 5 tahun

semakin lama saya semakin tak kenal siapa awak sebenarnya.. siapa awak! siapaaaaa!!!!!!!!




=_____="




*kadang-kadang mungkin terlalu awal kita menganggap kita mengenali sikap semulajadi seseorang sepenuhnya.. waktu bunga cinta tengah kembang, kentut pun wangi kot.. bagi pandangan individu, tak perlu nak terlalu teruja dengan percintaan yang tengah berkembang sakan awal musim bunga sebab kita tak tahu apa yang musim kemarau bakal membawa.. :) sikap semulajadi mungkin akan ditonjolkan selepas 10 tahun perkenalan.. bukan 10 @ 100 hari perkenalan :)


adult's common sentence : biasalah budak budak, bunga tengah kembang :)

random-love-(*,*)v














Jum kita sayang menyayang!

Thursday, May 19, 2011

anda hanya boleh klik jika anda seorang yang berfikiran terbuka



hal hal begini memang dah jadi makanan masyarakat zaman sekarang


ledakan maklumat lah konon


macam mana masalah sosial tak bertambah-tambah kalau dari kecik lagi benda ni jadi santapan?


salah siapa? 






Klik {SINI}





Macih ayeemayam! :)








p/s : kadang kadang mungkin kita berfikiran terlalu terbuka mengenai benda yang tidak patut terbuka



Wednesday, May 18, 2011

ape kes ni!



bangun pagi cepat cepat siap mandi!
heater? 'on!'  siap sedia nescafe di pagi hari maklum la pagi ni aura mengantuk tak hilang-hilang
kena fokus ni! esok dah paper! BAIKKKK!!!



8.30 pagi : Tokoh Pendidik Barat  - John Dewey
                                                              - Maria Elena Montessori
                                              - Jean Piaget
                                                       - Carl Kenny Rogers
                                                      - Mark Zuckerberg?
                                                   - Albert Bandura

                          Sumbangan Tokoh : a....b....c.....d....e.....g


9.30 pagi : 'eh, buat nescafe jap ah, lapa pulop
                        *kting kting kting (sudu mengodek cawan)


    9.35 pagi : *slurppppp! enak nyaaahhhh NESCAFE!

                          'Eh Mel, cuti sampai bila eh? 3 minggu eh?' 

                 bla...bla...bla...bla...bla...bla..
                  bla...bla...bla...bla...bla...bla...
.                      
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
potpet..potpet..potpet..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


10.30 pagi : 'jum pegi makan, aku lapa laaa'



pffftttttt   =______="


ni masalah orang mulut tak-boleh-kunci-asyik-nak-menyembang ni!

sejam je ko dapat untuk hari esok yg ade paper ni! O.o





p/s : aku rase kene study kat hutan baru tak menyembang.. =____="



Monday, May 16, 2011

video ini wajib lah ditengok dikala bosan/sedih!




video








thnk you safuan abdul latiff for the video.. AWESOME!




p/s : imissthosefellas~ikupians~ :'(



Sunday, May 15, 2011

dah nama hari guru memang pastilah perlu ada hadiah kannnnn? =__=''

sesi bercanda bersama-sama telah berakhir..
ini merupakan masa untuk terus maju tanpa menoleh ke belakang meja melihat katil yang sentiasa memanggil-manggil supaya memanjakan diri ke atasnya..
ini bukan lagi masa untuk bermalasan!



namun, berapa juta kali aku cuba kuatkan semangat, tetap jua tersungkur di perbaringan! =___="


*ini mood nak study tetapi sentiasa dihalang oleh emosi.. HAHA


****************************************************



SELAMAT HARI GURU CIKGU MYA!



hari guru haruslah ada hadiah kan? tak lengkap tanpanya.. hehe

setelah berhari-hari asyik mengingatkannya, '16 Mei Hari Guru tau'

akhirnya! yeay! hadiah hadiah hadiah hadiah hadiah hadiah yang tak disangka!

namun, hadiahnya belum pernah diri ini terima sepanjang 20 tahun di dunia..

weee weee.. excited dan  gembira gila! Malu tapi Mahu! HAHA





ape ape ape ape



nahh! muka excited tak-penah-dapat-bunga!



weeeee! thnk you thnk you thnk you



hye ini saya bagi nama embun! HAHA



saya malu dapat awak tapi saya mahu dapat awak  =_____=" geli kan








ni namanya muka yang dipaksa bergambar dengan bunga



moga rezeki kita untuk kawin cepat cepat sampai :)


ini kes rambut panjang = remoih HAHA

i love us :)


benda ni menjadikan jiwa gangster sy bertukar menjadi jiwang




hye hye panggil saya mia rock! jiwang :) HAHA


saya tahu ramai yang pernah terima bunga tapi saya tak pernah langsung nak expect terima hadiah se-ayu ini dan ini sekaligus membuatkan saya berasa sangat malu bila terima bunga ini menyebabkan saya kaku apabila menerima embun

*ehem! ayat cikgu tak? siap sekaligus ape bagai =______="



terima kasih awak! :)

much appreciated! 



p/s : tak semestinya selepas hujan turut disertakan dengan keluhan semata, kadang-kadang kita lupa terdapatnya pelangi yang menyinari kehidupan selepasnya :) 

Saturday, May 7, 2011

Saya Rakan Syoknyer Blogging Paling Sporting

Mari Mari Join Kontest Abg Thalhah Buatkan

Syarat : Simple as A.B.C! 

Hadiah : Iklan percuma di SyoknyerBlogging selama sebulan!


*******************


Abg Thalhah, :)

saya pertaruhkan dua gambar boleh? ala, tak tulis limit pun kan jadi boleh lah kannn :)




*click utk puas hati



Gambar pertama yang nak makan orang :





Gambar Kedua :





okay, terbuka dekat semua orang yang nak join.


Klik {SINI}


di samping boleh kenal-kenal, boleh tukar-tukar fikiran :)


boleh kenal dengan admin juga.. hihi.. kan abg thalhah? HAHA


berkawan biar seribu :)


Friday, May 6, 2011

semua orang tolong jawap kenapa jadi mcm ni! HELP!


kenapa kalau follow orang lain, dia just keluar email ja? 

why?why?why?




takkan la blogspot sabotaj.. (mentang-mentang tak cun =___='')


i dont know what should i do.. anybody pls help me :'(



mai tengok yang mana satu, anak sulung tengah bongsu tunggui..


Tahukah anda bahawa kedudukkan seseorang itu dalam bilangan adik-beradik turut mencorakkan personaliti hidup mereka.


Berikut ini disenaraikan ciri-ciri atau perangai-perangai seseorang mengikut kiraan bilangan anak dalam jumlah adik beradik. Sama adanya ianya tepat atau pun tidak, anda nilailah sendiri. Yang pasti, semua ini ditulis berdasarkan cerita-cerita orang tua, dan pengalaman-pengalam an orang lama. Ini adalah rahsia orang dulu-dulu dalam mengenali watak anak.


Anak Sulung


Anak sulung merupakan cahaya mata pertama di dalam keluarga dan menjadi tumpuan kasih sayang dan perhatian ibu bapa. sehinggalah kedatangan adik baru. Namun apabila mereka meningkat remaja, mereka lebih pandai membawa diri masing-masing dan sanggup berkorban demi demi adik-adik.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :
  • anak sulung dikaitkan dengan sikap pelindung, suka bertolak ansur, serta ego.
  • sering berjaya dalam hidup.
  • lebih pandai mengambil hati orang tua.
  • mempunyai nilai tanggung jawab yang tinggi.


Anak Tengah



Biasanya anak tengah lebih pelik sedikit dari anak-anak yang lain. Mereka lebih gemar berdikari dan membuat hal sendiri. ini kerana mereka adalah antara yang paling kurang 'favourite' di kalangan adik-beradik yang lain. Seringkali mereka juga teras terpinggir. Dalam banyak hal mereka merasakan diri mereka dipaksa untuk mengalah kepada si sulung atau si bongsu. Sebab itu di kalangan mereka juga kadangkala mudah dilanda tekanan. Oleh itu, anak tengah juga cuba untuk melakukan yang terbaik bagi diri mereka tanpa mengharapkan bantuan orang lain.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

  • lebih berdikari berbanding dengan si sulung atau adik beradik yang lain.
  • lebih percaya dengan keyakinan sendiri.
  • suka mencuri perhatian dengan cara tersendiri.
  • sering merasakan diri mereka terpinggir.
  • terlalu mengalah


Anak Bongsu


Mendengar ungkapan anak bongsu saja cukup memadai untuk membuat tafsiran bagaimanakah sikap anak bongsu. Mereka sering digambarkan sebagai seorang yang manja dan besar kepala dan mahukan orang lain mengikut kehendak mereka sahaja. Mereka perlukan orang lain untuk melakukan apa saja dalam hidup. Sering dikatakan mereka kurang berjaya dalam hidup memandangkan sikap ketidakpercaya ibu bapa terhadap mereka. Biarpun mereka berjaya namun sikap ibu bapa sendiri membuatkan hidup mereka terbatas. Mungkin ibu bapa sentiasa berasakan anak bongsu memerlukan perlindungan mereka buat selama-lamanya.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :
  • happy go-lucky dan yakin diri.
  • manja.
  • berkeinginan dan bercita-cita tinggi.
  • sukar membuat keputusan sendiri.


Anak Tunggal



Dalam banyak kategori, ramai ingin menjadi anak tunggal. ramai yang beranggapan seronok menjadi anak tunggal memandangkan hanya mereka satu-satunya anak dalam keluarga. Mereka akan menjadi tempat sepenuh tumpuan, perhatian dan curahan kasih sayang ibu bapa. Mereka juga tiada persaingan dari adik-beradik yang lain. Dari sudut hubungan bersama ibu bapa, tidak dinafikan hubungan anak tunggal lebih kukuh dan erat. Mereka saling memerlukan antara satu sama lain, saling menyokong dan menggalakkan.
Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

  • sering merasakan diri mereka kesunyian.
  • lebih berkeyakinan kerana sudah terbiasa segala yang dihajati tercapai.
  • lebih bijak bergaul.
  • lebih cepat matang.
  • terlalu rapat dengan ibu bapa walau usia makin meningkat.
  • sukar nak bertolak ansur dengan orang lain.

So, anda semua berada dalam kategori mana??

p/s : hnya fakta k.. xsume nye btol... :)


SULUNG VS BONGSU!


source : [FB] 

Thursday, May 5, 2011

kata itu

"kalau tak boleh senangkan orang lain, jangan susahkan orang lain"












:kata-kata pedoman dari sang pencinta seni, Cik Leena.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...